Omaha – Semi-blafy
Drawing handy a semi-blafy, to jsou úvodní témata tohoto dílu. Pak již přijdou, mnohými netrpělivě očekávané, první rady pro správný výběr startovní kombinace! Neboť se Omaha točí nejvíce kolem straight draw, začneme s kombinacemi, které přinášejí nejlepší možnosti flopnout monster.
Poker Pot Limit Omaha – první část
Poker Pot Limit Omaha – druhá část
Poker Pot Limit Omaha – třetí část
Poker Pot Limit Omaha – čtvrtá část
Poker Pot Limit Omaha – pátá část
Jak jsme si v předchozím dílu řekli, v Omaze se s mnoha čistými blafy nesetkáte, zato semi-blafy se to tu jen hemží. Pokud jsou stacky dostatečně deep, mají drawing handy velkou sílu, zvláště v kombinaci s poziční výhodou! Pokud máte dobrou draw – třeba alespoň 13 karetní straight draw – můžete kromě callu, na nějž většinou máte dostatečné odds (pot + implied odds), i raisnout a vyvinout tak na soupeře enormní tlak.
Co si musíte při hře s draw uvědomit je: pokud čekáte na flush, máte nízké implied odds, protože když přijde, soupeři budou velmi obezřetní, což lze vidět i z druhé strany, pokud máte set na boardu s možnou barvou, po spárování boardu pro váš full house vám toho protihráči moc nezaplatí, neboť na spárovaném boardu hodnota barvy či postupky rapidně klesá. Nejužitečnější draw jsou tedy do straightu, neboť jsou nejméně čitelné a navíc je tu větší šance, že někdo z vašich soupeřů vytvoří druhou nejlepší handu a vyplatí vás! Ještě poslední připomínka: stejně jako v Holdemu je v Omaze důležité přemýšlet dopředu. Klíčová rozhodnutí se nedělají na riveru, ale na flopu – logicky je ale zásadní už hra preflop, a to zejména s ohledem na výběr startovní kombinace.
Když teď již máte, věřím, solidní představu o fungování této hry, můžeme se pustit dále. Hratelné karetní struktury s ohledem na straight draw budou naším prvním tématem. Jistě jste si všimli, že je vždy lepší být tzv. „na vrchu“, tedy mít vyšší karty než jsou na boardu, neboť pak máte většinou jistotu, že vaše draw budou nuts!
Handy, které vám bezpochyby zajistí skvělý draw potenciál jsou tvořeny čtyřmi perfektně spojenými kartami. Klasickým příkladem je J-T-9-8 (nebudu to většinou uvádět, ale přidanou hodnotou vždy je, pokud jsou handy „double-suited“ – tedy třeba dvě z nich listové, dvě srdcové). Zajímavostí, nad kterou byste měli zbystřit svoji pozornost, je fakt, že abyste flopnuli opravdu velkou draw, musí mít vaše kombinace alespoň jednu mezeru! Dvě mezery, či jedna dvojitá mezera nejsou vůbec na škodu. Jejich schopnost vytvořit až 20 karetní draw je ale samozřejmě zaplacena tím, že k tomu potřebují na flopu i tři konkrétní karty. Příklad: J-9-7-6 je ucházející karta, ale monster se zní stává až na flopu T-8-5, kdy vám vytvoří 20-karetní draw se 14-ti nuts outy.
Důležité ale je si zapamatovat, že čím níž je mezera ve vaší kombinaci, tím má karta větší potenciál! Naopak, hrát karty s dvojitou mezerou na vrchu je spolehlivá cesta k bankrotu. Handy jako T-7-6-x jsou nebezpečné, neboť i přes zdánlivě výhodný flop můžete často skončit s druhou nejlepší kombinací. Ideálními formami kombinací splňujícími předchozí předpoklady, které mají šanci flopnout monster draw, jsou: J-T-9-7 (i nižší, toto je jen příklad handy s jednou mezerou na konci), J-T-8-7 (mezera uprostřed), Q-J-T-7 (dvojitá mezera na konci) a Q-J-8-7 (dvojitá mezera uprostřed).
V dalším díle si tyto kombinace rozebereme podrobněji.